.single-post article.post { margin-bottom: 25px!important; }

Stuart McGill

Stuart McGill

Stuart McGill

A riport dióhéjban arra szól, hogy mi valójában a CORE dolga, és részben arról is, hogy miképpen lehetne a CORE funkciót javítani.

A lényeg, hogy maga a TÖRZS nem is annyira a látható izmokat jelenti – hasizom látványos része, vagyis RA – hanem a törzs gyakorlatilag a torzó, vagyis a test középső része, karok-lábak-fej nélkül.

A törzs egyik legfontosabb funkciója Dr. Stuart McGill szerint az csipő és a lábak által generált erő továbbítása, vagy a felsőtestet érő erők levezetése a földbe, amely idő alatt a törzs reaktív módon lesz merev, vagyis a TÖRZS edzése elsősorban nem aktív munkát végezve – flexió, extenzió, rotáció – hanem ezzel ellentétesen, ezen erőknek ellenállva végezhető hatékonyan és biztonságosan. Mondjuk mi ezt állítjuk 2006-óta a doki kutatásait olvasva, de hátha valakit érdekel még a dolog…:)

Dr. McGill amúgy zseniális, és számos kutatásban bizonyította, hogy a StrongFirst alapjait adó erőlégzés – bracing – teszi biztonságossá a kettlebell edzést.

Az alábbi videók szerintem nagyszerűek, és talán pár ismerős arcot is felismerhettek.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Facebook