Biofeedback – praktikusan

Biofeedback – praktikusan

Többen kérdezik, hogyan alkalmazható az edzésben a biofeedback alapelv? Mielőtt azt gondolnánk, hogy ez valami újkeletű dolog, úgy jelezném, hogy a szovjetek az 50-es évektől foglalkoztak ezzel, mert minden olyan lehetőség, amitől teljesítménynövekedést vártak és reméltek, azt kutatták. A biofeedback addig jó dolog, amíg az edzésed segíti, és nem válik önálló vallássá. A Zhealth sokat foglalkozik ezzel – logikus határokon belül – és Pavel illetve Dan John is sokat beszélt erről már és még fog is.

Praktikusan reggel mérni marokerőt és/vagy reakcióidőt nem egy borzalmasan megterhelő feladat, és meglehetősen pontos képet fest arról, hogy mennyire vagyok pihent, vagy mennyire van bennem még a tegnapi edzés. Ez olyan alapelem, amit minden reggel elvégzek. Egy olyan tipikus napon, amikor húzódzkodás van soron – ja, 30 napja ez minden nap – akkor természetesen az edzést megelőzi egy mozgástartomány teszt. Ismerem a saját gyengéim, tudom, hogy a nyújtott kezem meddig és milyen minőségben tudom fej fölé emelni. Mivel tegnap ez jó volt, és a bemelegítés és korrekciós gyakorlatok hatására még javult is, így a húzódzkodás zöd lámpát kapott.Reggel 3 kilóval volt jobb a marokerő teszt, mint az alapérték, így voltak terveim…

Abban biztos voltam, hogy jól fog menni, és így is lett, mert 2×24 kilós fülépe lépve ment egy húzódzkodás, állig. Nem a biofeedback miatt, hanem annak segítségével.

Kiegészítés: a gyorsaság szintén idegrendszer által felügyelt folyamat, és főként a szimpatikus túledzettség első jele a gyorsasági feledatok rossz teljesítése. Ezért azok a programok, ahol 10-15 másodpercen belül maxot kell klikkelni, szintén remekül alkalmazhatók. Fontos, hogy ne csúcsdöntésként fogd fel a dolgot, amire naponta ebédszünetben még rá is gyakorolsz, mert a javulás vagy stagnálás ebben az esetben nem zöld lámpát jelent, pusztán nagyobb gyakorlottságot a tesztfeladatban. Ezért írtam, hogy a marokerőt fejlesztők ne marokerőmérőt használjanak mérésre. Logikus…

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook