Fasting Mimicking Diet – Böjtöt Imitáló Étrend

Fasting Mimicking Diet – Böjtöt Imitáló Étrend

Tudományos, tápanyagban tartalmas, és hatalmas előnyökkel járhat a hosszú távú egészségéhez. Ma arról beszélünk, hogy a böjtöt utánzó étrend – alternatívája a teljes éhezésnek, amit egyre többen próbálnak. Angolul a neven Fasting Mimicking Diet ( FMD), és a név illetve az eljárás is jogi védelmez élvez, a kidolgozója, Dr. Valter Longo jóvoltából.

Annak érdekében, hogy elmondhasson arról, hogy miről van szó, ez a cikk megmagyarázza, hogy mi a gyors imitáló étrend, és hogyan kell ezt csinálni, valamint hogy hogyan különbözik a normális böjtöléstől, és miért szeretné ezt megtenni magának.

Mi az FMD?

A böjt imitálása egyfajta módosított éhezés. Ahelyett, hogy teljesen elhagynád az ételt, mint egy hagyományos koplalás alatt, még mindig olyan kis mennyiségű ételeket fogyasztasz, amelyek a böjt terápiás előnyeit eredményezik.

Az FMD rendszerint öt napig tart, és egészséges, alacsony szénhidrát-, fehérje- és kalóriatartalmú protokollt követ, ahol nagy a zsír bevitel aránya. A kalóriákat a normális bevitel mintegy 40% -án tartják. Ez lehetővé teszi, hogy a tápanyaghoz juss, miközben a böjt előnyeit élvezed.

A hosszú távú kalória-korlátozás és a tartós böjt ártalmas lehet, de a gyors FMD biztonságos és hatékony. Nézzük meg, hogy mennyire különbözik a hagyományos böjtöléstől:

Csakúgy, mint a szakaszos vagy periódikus böjtöléssel, sokféle mítosz létezik az ilyen típusú módosult böjtöléseken: az izomzat leépül, az anyagcserét lassul, és ez teljesen egészségtelen.

A fentiek igazak lehetnek egy olyan személynél, aki éppen éhezik, a kalóriákat hetekig / hónapokig / évekig korlátozza, vagy csak vízen él hosszabb ideig. Ezek anyagcsere-károsodáshoz vezethetnek, és különösen rosszak az olyan betegek számára, akiknek az egészségügyi problémáik vannak. De mint mondtuk, az FMD minden mellékhatást nélkülöző előnyöket biztosít.

A kezdetek

Az FMD-vel kapcsolatos legtöbb kutatás öt nap múlva mutatja a legjobb eredményt és / vagy amikor a glükóz-keton indexe 1,0 alá esik. Azt is meg kell említeni, hogy legalább évente kétszer, vagy gyakraban, akár havonta egyszer, hogy elég haszonnal járjon a folyamat.

Bizonyos biomarkerek mérését is célszerű elvégezni, ha érdekli az FMD eredménye. Ez lehet a laboratóriumi teszteket elvégezni a gyorsítás előtt és után, valamint a vércukorszint és a ketonok naponta történő mérése és a súlyváltozások.

A hagyományos FMD esetén a makrók összetétele ez:  34% szénhidrát, 10% fehérje, 56% zsír az első napon, 47% szénhidrát, 9% fehérje és 44% zsír a többi naphoz. Ez nyilvánvalóan más, ha követi a ketogén étrendet, amelyet tovább fogunk folytatni. És nem elfelejtendő a kalória korlátozása ebben az 5 napban.

( A perfectketo.com cikke alapján.)

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook