Kettlebell, a férfias zsírégető / Beres Alexandra

Kettlebell, a férfias zsírégető / Beres Alexandra
Az alabbi cikk a www.beresalexandra.hu lapon jelent meg, betettem ide azok kedveert, akik nem olvastak. Van par olyan resze a cikknek, amit kiemeltem, mert Szandra ezt igen jol fogalmazta meg…
kettle3.jpgKülönös erőfejlesztő eszköz indult világhódító útra nemrégiben Oroszországból. A Kettlebell egy fogantyúval ellátott ágyúgolyóra emlékeztet. Korántsem új találmány: az orosz birkózók már száz évvel ezelőtt használták.
A kettlebell nem más, mint egy tradicionális orosz vassúlyzó, amely leginkább egy ágyúgolyóra hasonlít.Népszerűségének titka az egyszerűsége. Nincs még egy olyan eszköz, amely egyszerre képes növelni az izomtömeget, fejleszteni az állóképességet és zsírtalanná tenni az alakot. Mindehhez természetesen szükség van egy korszerű és tudományos alapokon nyugvó edzésrendszerre, amelyet Pavel Tsatsuline dolgozott ki. ( A könyve már magyarul is kapható.)kettle2.jpgAz RKC (Russian Kettlebell Challenge) olyan gyakorlatokat tartalmaz, amelyek az egész testet megdolgoztatják. A kettlebell használatakor már a helyes testtartás is folyamatos koordinációt és erőkifejtést igényel, amihez az összes izomcsoport együttes munkájára van szükség. Kezdésként egyszerűen csak meg kell fogni a kettlebellt és járkálni vele, később jönnek az emelések, lendítések, egyik kézből a másikba átadások. Ahogy egyre ügyesebbé és erősebbé válunk, úgy növelhetjük a kettlebell súlyát és a gyakorlatok bonyolultságát.
Bár a kettlebell edzés egyszerűnek tűnik, semmiképp nem szabad hozzáfogni szakértő instruktor felügyelete nélkül. Mindez a súly nagyságából is adódik: az átlagos kezdő férfiak 16, a nők pedig 8 kg-os kettlebellel edzenek. Nem kell nagy tapasztalat, hogy belássuk: egy ilyen súlyú öntöttvas golyó komoly sérüléseket okozhat hozzá nem értő kezekben. Éppen ezért érdemes a szabályos kettlebell-gyakorlatokat csoportos foglalkozáson megtanulni, hogy aztán később egyedül is bármikor alkalmazhassuk őket.kettle.jpgA kettlebell-edzés annyira intenzív, hogy 50-60 perc alatt képes megdolgoztatni az egész testet, miközben rendkívüli hatással van a szívre és a keringési rendszerre. Heti egy-két alkalom rövid idő alatt látványos eredményre vezet. És bár az erőfejlesztés elsősorban a férfiak számára lehet vonzó, a nők profitálhatnak a kettlebell használatából. Ez a különleges eszköz ugyanis nem látványosan nagy izmokat, hanem szívós, szálkás testet formál, miközben extrém módon segít a zsírégetésben.

Ezt az eszközt Alexandra is ajánlja mindenkinek, sőt a Nagy Fogyás házban gyakran belecsempészte a piros csapat edzésébe. “Nagyon hatékonynak tartom a Kettlebellt, jó pulzusfelvivő, kitűnő zsírégető kiegészítője a cardio edzésnek. A csapatom férfitagjai egyből megszerették, és még most is gyakran edzenek vele.”

2008.01.01.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook