KETOVORE HÓNAP – KEZDD ITT!

KETOVORE HÓNAP – KEZDD ITT!

A kérdések többsége azzal kapcsolatos, hogy mit érdemes beszerezni a KETOVORE HÓNAP kihívás előtt. Íme egy rövid lista, hogy mit javaslok, és ne feledd, egyik sem kötelező!

Amit javaslok a program előtt és után:

  • Kép magadról, a program előtt és után.
  • Testúly és esetleg testzsír mérés.

Amit megtehetsz még:

  • Labor a program előtt után. Nem kötelező, de érdekes lehet.

Elsősorban beszéljünk a várható előnyökről, amelyekre egy hagyományos nyugati étrendről átváltva számíthatsz:

  • Kedvező estkompozíciós változás.
  • Fókusz.
  • Csökkenő gyulladás markerek.
  • Javuló autoimmun státusz.
  • Növekvő tesztoszteron szint.
  • Az adaptációs időszak után megszűnik az éhség.

Beszéljünk a kockázatokról is:

  • Esetleg kialakulhat elektrolit hiány.
  • Az adatációs időszakban úgynevezett keto-flu.
  • Hasmenés vagy székrekedés – erről már van cikkünk, így a megtudhatod, mi a megoldás.
  • Az adaptációs időszakban az LDL növekezdhet.carnovoraurelius táblázatának felhasználásával

Ne feledd, a hármas alapelvet:

HELYI – TERMÉSZETES – SZEZONÁLIS

Ha lehet, legalább kettő feltételnek feleljen meg az étel, ezzel magad és a természetet is véded.

Alapvetően egy jól megterevezett Carnivore étrend erre esetén erre van szükséged:

  • Zsíros húsok
  • Belsőség
  • Halak, tengeri herkentyűk
  • Tojás
  • Víz, só
  • Velőscsont a csontleveshez.

Ben Bikman táblázatának felhasználásával

Mennyi fehérjére lesz szükséged?

Jellemzően a KETOVORE étrendre ez érvényes:

  • Zsír – 60-70%
  • Fehérje – 20-30% de egy erősportoló esetén maxium 35% fehérje, vagyis akár 1.8.-2.2 gramm/tskg fehérje
  • Szénhidrát – 0-5%

És ezekre LEHET szükséged, de nem kötelező:

Ha félsz attól, hogy elhagysz egy hónapra minden zöldséget, akkor UTÁNA ezek biztonságos alternatívák:

  • Fermentált zöldségek közül a savanyított káposzta, sós vízben kovászolt uborka mehet.
  • Egyes bogyós gyümölcsök. Áfonya, málna, eper, jó vérglükóz és keton értékek esetén.
  • Esetleg cukkini és uborka, hámozva.

A sütéshez és főzéshez semmiképpen se használj magolajakat, lásd: Repceolaj, kukoricaolaj, szójaolaj, általános növényi olajok, dióolaj, gyapotmagolaj, szezámolaj, földimogyoróolaj, margarin, lenmagolaj, mandulaolaj, tökmag és szőlőmagolaj – erről bővebben itt!

Ne feledd, ha autoimmun okokból vágsz bele, érdemes a biztonságos gyümölcsöket és zöldségeket is elhagyni.

Kell-e bármit külön szedned?

Nos, minél több belsőséget eszel, annál kisebb a lehetősége, hogy külön kell pótolnod a vitaminokat és ásványi anyagokat, de a gyomor és az epe a sok éves alacsony húsfogyasztás miatt el tud lustulni. Ezért is javasolt ilyen esetekben egy komplex emésztőenzim termék beszerzése, a Betaine HCL és Magnézium és Kálium pótlása.

carnovoraurelius táblázatának felhasználásával

Javasolt termékek, források:

Lassúfőző, a csontleveshez és más ételekhez – LINK!

Now termékek:

Magnézium, kálium komplex –LINK!

Betaine HCL – LINK!

Enzimek – LINK!

Gal.hu

MCT OLAJ a reggeli kávéba – LINK!

Kollagén peptid, a reggeli kávédba – LINK!

D3+K vitamin – LINK!

Magnézium – LINK!

Glicin – LINK!

Amit én nem szedek, de segíthet ha félsz a hasmenéstől, székredéstől:

C-vitamin – LINK!

Freyagena rost – LINK!

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook