.single-post article.post { margin-bottom: 25px!important; }

Átmeneti böjt

Átmeneti böjt

Átmeneti böjt

Egyre többen követik az átmeneti böjtölést, és élvezik az ezzel kapcsolatos rengeteg előnyt, ami nem semmi áttörés ahhoz képest, hogy pár éve még szakértői körökben is elterjedt nézet volt, hogy ha nem eszel napi hatszor, és nem eszegetsz valamit az étkezések között, esélyed sincs arra, hogy valaha valami izom kerüljön satnya testedre, vagy zsírt ad le. Ne gondold azonban, hogy ma már alternatívaként megjelent a az átmeneti böjt ezekben a közösségekben, az átmeneti böjt még ma is sok helyen szentségtörésnek számít. De egyáltalán mi számít átmeneti böjtnek?

Ez egy teljesen funkció nélküli kép egy kis marhahúsról – pusztán mert szép…

Az én szótáramban a reggeli elhagyása már annak minősül, és én ezt teszem majdnem minden nap. Jellemzően a reggeli edzéseim éhgyomorra történnek, és ennek semmi tudományos oka nincs, egyszerűen reggel nem vagyok éhes. És ha mégis? Akkor eszem. Na ennyit a tudományos megközelítésről. Ezzel el is jutottunk oda, hogy heti hány alkalommal javasolt böjtölni? A saját példámon bemutatva, vacsora után jellemzően a következő étkezésem valahol 13 óra körül van, heti 1-2 alkalommal pedig a vacsorával kezdek – kivéve ha megveszek az éhségtől, de a heti egy teljes böjtöt jellemzően tartom. Tessék? A rendszert keresed benne? Ha megtaláltad, szólj nekem is…

De mik az előnyök?

Kalória csökkentés – Sokan úgy közelítik meg pusztán az átmeneti böjt rendszerét, mint egy remek lehetőség a kalóriabevitel szabályozására. Nos, van benne igazság, mert sokan képtelenek annyi kalóriát bevinni egy 3-4 órás időablakban, mint az egész nap alatt, de ismerek olyanokat, akiknek ez simán sikerül – így a kalória restrikció kilőve. Önmagában csak ezért sosem ajánlanék átmeneti böjtös megoldást. Az átmeneti böjt által létrehozott kalória csökkentésnek persze kísérleti állatokon számos pozitív hatását tapasztalták – megnövekedett élethossz, alacsonyabb testzsír stb – de a pozitív hatások nem voltak tapasztalhatok azoknál a kísérletek esetén, ahol a túlevés valójában zabálást jelentett.

Egészség – nos, én innen közelíteném meg. A csökkenő triglicerid szint, normalizált ghrelin szint hozza létre azt a hatást, ami és csak reset gombnak hívok, és heti 1-2x intervallumos edzéssel kiegészítve csodákra képes. A normalizált leptin és inzulin szint jó hír az állandóan éhezőknek, és ezzel még korántsem merítettük ki az előnyök hosszú sorát.

Ennek a képnek sincs sok értelme, ha ezen kellene élnem inkább felkötném magam, de ugye milyen szép?

A tapasztalat azt mutatja, hogy az egészség senkit sem érdekel, de a testkompozíció mindenkit – ezért is remek, hogy a Precision Nutrition csapata heti 1x és heti 2x átmeneti böjtöléses “kísérletet” vezetett le, mégpedig Dr Berardi vezetésével, aki az agy a PN mögött.

LINK ITT!

Érdemes beleolvasni a tanulmányba, mert érdekes megállapításokat tesz.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Facebook