Időben korlátozott étkezés – kutatás

Időben korlátozott étkezés – kutatás

“Az egereken végzett időben korlátozott étkezés ( IKÉ ) esetén azt tapasztaltuk, hogy a 12 órás időkeretben étkezést végző csoport fizikailag kétszer aktívabb volt annál a csoportnál, amely egész nap ehetett, így az étkezési ablakuk akár 16-18 órás volt. ” – Dr. Satchin Panda.

Értem én, hogy az egér nem ember. De a kritikus gondolkodás lehet a segítségünkre most is. Ismerjük az időszakos böjtölés egészségre és élethosszra gyakorolt pozitív hatásait. Tudjuk mi az autofágia – amely folyamat akkor képes igazán kifejteni a hatását, ha időt hagyunk a szervezetnek arra, hogy nagytakarítást végezzen. Ha csak annyit megteszel, hogy 3-4 órával lefekvés előtt már nem eszel, és a következő étkezésed innen 12-14 órányira lesz, időt adsz a szervezetnek arra, hogy megújítsa magát. Ha egyszer egy héten ez képes vagy 16 órára növelni, még jöbb. Ha évente egyszer elhatározod, hogy tartasz egy 2-4 napos léböjt kúrát, nyomon vagy. De hadd jegyezzem meg, a fokozatosság itt is kulcs, mert a populáció jelentős része ma alkalmatlan az időben korlátozott étkezés bármely formájára, mert inzulin rezisztens, vagyis ésszel és felügyelettel kezdj bele ebbe is.

Forrás: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5388543/

 

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook