.single-post article.post { margin-bottom: 25px!important; }

Kávé – Dr. Ray Peat

Kávé – Dr. Ray Peat

Kávé – Dr. Ray Peat

TOLERÁCIÓS TÉNYEZŐK

Az, hogy valaki negatívan reagál-e vagy pozitívan a kávéra, minden egyes ember számára különbözik. Például az a személy, aki a diétázik, alultáplált vagy lelassult anyagcserével rendelkezik, valószínűleg nem fog megfelelően reagálni a kávéra. Ez valószínűleg azért van, mert ezek a körülmények arra kényszerítik a szervezetet, hogy a stresszválaszt a túlélés elleni küzdelem mechanizmusaként alkalmazza a nem megfelelő üzemanyag miatt. A koffein étrendhez való hozzáadásával “hamis energia” érzést kap, amely a szervezet mélyebb energia kimerülését irányítja. Ráadásul a koffein intolerancia (vagyis a kávé elviselésének képtelensége – idegesnek érzed magad – szintén alacsony aktív fázisú méregtelenítés jele lehet! Igen, ez azt jelenti, hogy a máj nem rendelkezik a legfontosabb tápanyagokkal, amelyek lehetővé teszik a koffein hatékony méregtelenítését!

A KÁVÉ EGÉSZSÉGES? ÍME A KÁVÉ VITAMINSZERŰ HATÁSAI

Másrészt, ha a kávét megfelelő táplálék és táplálékfelvétel mellett használják, és ha egy személy nem kerül a stresszválaszba, akkor a kávé formájában lévő koffein nagyon is terápiás, sőt “vitaminszerű” hatást gyakorolhat – mondja Dr. Ray Peat, PhD.

Dr. Peat kutatása szerint a koffein vitamin-szerű tápanyag:

– A kávéfogyasztóknál a pajzsmirigybetegség, beleértve a rákot is alacsonyabb gyakorisággal fordul elő, mint a nem ivók körében
– A koffein megvédi a májat az alkoholtól és az acetaminoféntől (tylenol) és más toxinoktól.
– A koffein védelmet nyújt a sugárzás, kémiai rákkeltő anyagok, vírusok és ösztrogének által okozott rák ellen.
– A koffein szinergizál a progeszteronnal, és fokozza vérben és szövetekben való koncentrációját.
– A mell cisztás betegséget nem okoz a koffein, valójában a koffein hatása valószínűleg védő hatású; számos tanulmány kimutatta, hogy a kávé, a tea és a koffein védelmet nyújt az emlőrák ellen.
– A kávé nagyon jelentős mennyiségű magnéziumot, valamint egyéb tápanyagokat tartalmaz, beleértve a B1-vitamint.
– A koffein “javítja az üzemanyag-felhasználás hatékonyságát” és a teljesítményt: JC Wagner 1989.
– A kávéfogyasztók alacsony öngyilkossági incidenciával rendelkeznek.
– A koffein az idegekben szerotonin felvételét támogatja, és gátolja a vérlemezkék aggregálódását.
– A kávéról kimutatták, hogy a szövetekben alacsonyabb kadmium szintet okoz. A kávéfőzők eltávolítják a nehézfémeket a vízből.
– A kávé gátolja a vas felszívódását, ha vasban gazdag ételt fogyasztunk, és ezáltal megakadályozzák a vas túlterhelést.
– A koffein, mint a niacin, gátolja az apoptózist, megvédi a stressz által kiváltott sejthaláltól anélkül, hogy megzavarná a normál sejtműködést.
– A koffein megakadályozhatja az idegsejtek halálát.
– A kávé (vagy koffein) megakadályozza a Parkinson-kór kialakulását (Ross, et al., 2000).
– A koffein megakadályozza a szabad gyökök termelődését a xantin-oxidáz gátlásával, amely fontos tényező a szöveti stresszben.
– A koffein csökkenti a szérum káliumszintet a testmozgás után; stabilizálja a vérlemezkéket, csökkentve a tromboxán termelést.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Facebook