.single-post article.post { margin-bottom: 25px!important; }

Mit csináljak, hogy….?

Mit csináljak, hogy….?

Mit csináljak, hogy….?

Ha minden alkalommal, amikor ezzek a 3 szóval kezdődő kérdés után tíz forint ütné a markom, de jó is lenne. De azt gondolom, ezzel nagyjából minden egyes oktató így van, így az én esetem egyáltalán nem egyedi.

Nos, kezdjük onnan, hogy nem szeretem a személyi edzést, a csoportos edzésben hiszek, és azt gondolom az igazi csoda itt történik. Igen tudom, a személyi edzés során van csak az oktatónak arra lehetősége, hogy a legnagyobb figyelmet biztosítsa a tanuló számára, de az edzés nem maga pusztán a mozgás, a közösség az a kötőanyag, ami a tanulóink többségét mozgásban tartja. Szó szerint.

A személyi edzés persze megoldás lehet pár esetben, de ha a csoportos edzés biztonságosnak bizonyult testnevelés órán, úszásoktatáskor vagy a lőtéren – akkor azért érdemes megfondtolni, miért is kell nekem a szakembernek az ismétléseket számolnom. Ja, jut eszembe – nálam a szabály mindig is ez volt: ha nem tudod hol tartasz, kezdd újra. Működik.

Aki persze ezt a cikket olvassa, azt is gondolhatja – akkor mégis értelme lenne a youtube-os edzéstervezésnek? Nem gondolnám, hogy minden, mindenkinél működik – de azt sem, hogy a testedzés oly mértékben bonyolult feladat lenne, hogy nekem kell kézbe adni a súlyt, számolnom az ismétlést és emlékeztetni a tanulót, hogy mikor fújja ki a levegőt. Ne már.

Amikor megkeres valaki azzal, hogy célja van- mert fogyna, izmosodna, erősödne, jobban mozogna – nos, már kiérdemelte a tiszteletet. Egyszerűen azért, mert a mozgásban látja a megoldást, és ez nem rossz irány. Itt persze el lehet azon morfondírozni, hogy melyik mozgás lenne a legmegfelelőbb, de egy hatalmas krémessel a kezedben ne arról vitázzunk, hogy a zabpehely vagy tej a jobb választás. Bármelyik, csak a krémest tedd le.

Természetesen van elképzelésem arról, hogy mi lenne általában a legjobb megoldás, de a világ úgy tűnik nem hozzám akar idomulni, így beérem azzal, hogy sokan elfogadják és gyakorolják az alapelveinket, sikerrel. A kanapén üléshez képest a napi 5 perc séta tehát egy egész remek megoldás, és elgondolásom szerint nem a 10 perc séta lesz a következő legjobb fejlődési irány, hanem a rövid sprint. Micsoda, de a sprint borzalmasan igénybeveszi a szívet és az ízületeket is – mondják sokan. Igen, és még jó, hogy az ülés olyan egészséges.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Facebook