.single-post article.post { margin-bottom: 25px!important; }

NEKEM AZT MONDTÁK, SZÁMOLJAM A KALÓRIÁT

NEKEM AZT MONDTÁK, SZÁMOLJAM A KALÓRIÁT

NEKEM AZT MONDTÁK, SZÁMOLJAM A KALÓRIÁT

És, működött? Ha igen, ne is olvasd tovább. A többi 95 százaléknak javaslom, hogy szánjon erre 5 percet…
Elsősorban szeretném, ha értenéd, ahhoz, hogy valóban le tudj adni testzsírból, szükséged van arra, hogy valamilyen módon kalóriadeficitbe kerülj. De a fogyás – vagy éppen hízás – elsősoban mégsem erről szól.
Engem azért nem szeretnek sokan, mert nem vagyok sem radikális kalóriadeficit képviselő, ahogy nem vagyok radikális kalóriadeficit tagadó, ergo hormonális hatás pasas sem. A radikális centrizmus és kritikai gondolkodás sosem lesz népszerű, hidd el. Egy normális világban Mester Károlynak, Dr Váczi Péternek lenne 1.2 M követője a facebookon, nem a “netuddkinek.”
Tehát szükséged van a kalória menedzselésre, de arra is, hogy megértsd, elsősorban az éhség miatt eszel. Az éhséged rengeteg összetevő befolyásolja, és a legjobb az, hogy ha ezeket magad is érted. Azt próbálom elmagyarázni, hogy például a protein küszöb hipotézis alapján elmondhatjuk, hogy a szervezetünknek szüksége van egy adott mennyiségű/arányú aminosavra, amit természetesen fehérje formájában fogyasztunk el.
Mikor nem áll rendelkezésre elegendő aminosav, a szervezet addig generál éhség jelzést, míg valamilyen formában meg nem érkezik a szükséges mennyiség. És mivel a modern, ultra-feldolgozott élelmiszerek esetén a fehérje mennyisége folyamatosan csökken, így egy ahhoz, hogy elérd a szükséges mennyiséget, kalóriában túl kell enned.
Ez teljes mértékben megegyezik azzal, amit Dr. Ted Naiman mond, aki szerint a fehérje arány az amerikai étrendben folyamatosan csökken, a napi kalória mennyisége folyamatosan nő.
Én teszem hozzá, közben ugyanebben az étrendben nőtt a hidrogénezett olajok aránya és mennyisége, ahogy a fruktózé is.
Ha a napi kalória nő, a fehérje mennyisége és így aránya közben csökken, marad másik két komponens, a zsír és szénhidrát.
Alapvetően itt sem az a gond, hogy bármelyik önállóan gonosz lenne, de ez a kombináció a természetben ritka, és az emberi idegrendszer nem is tud vele mit kezdeni – vagyis olyan habzsolás lesz belőle, ahol nem szűnik vele az éhségérzet, mert alig van az ilyen ételekben fehérje.
Újabb gond az, hogy itt nem a természetben ebben a formában jellemzően szezonálisan előforduló cukorról beszélünk, hanem a rostoktól megfosztott fruktózról vagy a kukoricaszirupról.
Mert ez olcsó, és sokkal édesebb, mint a természetben előforduló cukrok. És akkor jön a zsír, ami a sok évtizedes zsírfóbia hatására számos esetben gyulladáskeltő magolajokat, hidrogénezett olajokat jelentenek.
A fenti termékek jelentős része tehét fehérjében alacsony, kalóriában magas, tápanyagban szégyenteljesen szegény étel. Így lehet valaki úgy kövér, hogy közben súlyos tápanyag hiányokkal küzd. És mivel ezektől az ételektől állandóan éhes, állandóan eszik, és persze hízik. Vagyis mivel az éhsége kontrollálatlan, ezért állandó bűntudattal küzd, és azt gondolja erőtlen és gyenge, miközben minden egyes étkezés növeli az esélyét annak, hogy megint farkaséhes legyen, 1-2 órán belül.
Ha tényleg csak 1-2 órát bírod étel nélkül, gondolkozz el azon, hogy vajon a rajtad viselt zsírtartalék ellenére miért vagy éhes? A dolog egyszerű. Míg az inzulin nevű hormon szinte hollámzó és rendszeresen magas, addig egy másik hormon szintje – glukagon – alacsony marad. Az inzulin magas lesz a cukor hatására, a glukagon pedig akkor, ha a vércukor alacsony és megjelenik némi ketontest a szervezetben – ez nem más, mint egy low carb étkezés és az időben korlátozott étkezés.
Tehát amiről szó van, az annyiban összefoglalható, hogy a többség esetén a kalóriabevitel indirekt csökkentése azért működik jobban, mint a számolgatás, mert a számolgatással nem az éhséget menedzseljük.
A sikeres fogyókúrás termékek alapvetően mindig két irányból közelítik meg a problémát. 1. Direkt módon csökkentik az éhséget. 2. Indirekt módon csökkentik az éhséget, és növelik a fehérje bevitelét – lásd protein diéta. Nem véletlen, igaz?
Amit egyszerűen értened kell, hogy nem Te vagy gyenge, hogy megtörsz az éhség okán és zabálsz, hanem sajnos nem érted az alapokat és rosszul tervezel.
És igen ezért leszel akár éhes egy rosszul tervezett ketogén diétán, és ezért hízol esetleg a ketogén diétán.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Facebook