Lépésről lépésre

Lépésről lépésre

Valamiért mindig is vonzódtam az intenzív edzéshez vagy a nagy súlyokhoz. Az edzésednek számos olyan eleme van, ami változó és mérhető, és a súly nagysága például jó kiindulás. A legtöbben a súly, szett és ismétlés hármas bűvös háromszögében töltik el edzésben aktív idejüket, de az edzés ennél sokkal több. A magam részéről az állandó fejlődés híve vagyok. Ha az edzés gyakorlás, akkor annak eredménye a fejlődés kell, hogy legyen. A fejlődés sokféleképpen értelmezhető. Ha végre kimegy katonai nyomásban X súly, az fejlődés. Ha kimegy az X súly később 3-szor, az is fejlődés. Ha kimegy 1-szer, de borzalmasan könnyen, az is fejlődés. Ez mind fejlődés, és mind a jól felépített gyakorlás okán fejlődik. De nem csak ezekkel számolok az edzéseim során. Számos olyan összetevő van még, amely fontos és mérhető.

Melyek ezek a komponensek?
Súly nagysága
Tempó
Pihenés hossza
Szettek száma
Ismétlések száma
Gyakorlat fajtája
Kivitelezés minősége
És még
Testkompozíció
Stabilitás/mobilitás
Feszítettség/kioldás
Mozgástartomány

Érdemes folyamatosan figyelni ezekre az összetevőkre, mert mind fontos. Persze nem minden komponens egyenlő, vannak egyenlőbbek, de egyik sem annyira elhanyagolható, hogy lemaradjon a listáról.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook