Súly – 77.5kg

Súly – 77.5kg

Az elmúlt hetekben fű alatt szépen visszavittem a súlyom 77.5 – 78 kilóra. Számomra nem optimális ha a Beastet nézem, de remekül működik a GN és Convict ügyén.

Ez persze nem tűnik nagy varázslatnak, de január középen a súlyom maxon 86.4 volt – ez nálam már azért merészen magas súly – , amire azért régen nem volt példa. Erős is voltam nagyon, de nem kedvezett azoknak a dolgoknak, amiket szeretek még az RKC mellett csinálni, így a döntést tett követte. 9 kiló 4 hónap alatt teljesen normális sebesség, ennek okán egyetlen olyan nap sem volt, hogy fogyókúrának kellett volna felfognom az egész folyamatot.

Azt gondolom, hogy általában az emberek felfogása a diétáról helytelen, mert amikor a többség olyan elveket akar betartani és betartatni másokkal, amelyek a többség számára betarthatatlanok. Minden sikeres diéta azon az elven működik, hogy kalóriadeficitet hoz létre. Teljesen mindegy, hogy ezt milyen markating üzenetben csomagolja, a lényeg ez. Kalóriadeficit nélkül nincs fogyás, aminek az egyik komponense a bevitt kalória csökkentése, másrészt a kalória felhasználásának növelése, tehát testmozgás, edzés. Persze, erről azért nem lehetne 60.899 könyvet írni – lásd az Amazon.com mai listázása a diet szóra keresve – és persze azért ez valahol tényleg a teljes folyamat végtelenül leegyszerűsített verziója lenne.

Túl azon, hogy kalóriadeficitet okozunk az étkezés oldalon, nem mindegy, hogy azt milyen módon tesszük, mennyi ideig tartható fent ez a folyamat, és mi történik majd, amikor borul a dolog vagy amikor már a szintentartás a cél. Nem vagyunk egyformák, és számos esetben találkozom olyan emberrel, akinél a napi 6x étkezés működik, a másiknál a warrior diet, a harmadiknál az eat stop eat, a negyediknél az update és még sorolhatnám. Nincs jó vagy jobb diéta, van persze egészséges és kevésbé egészséges diéta, lásd twinky diet.

Persze ugyanez igaz a másik oldalra is, ami az edzést illeti. Számos módon lehet kalóriadeficitet okozni edzéssel, de csak kevés hasznos, biztonságos és szórakoztató – Radnai T –  lehetőség van. Nem, a plyo dobozra ugrás nem biztonságos, és csak nézni szórakoztató, viszont hasznos ebből a szempontből. Swissball-on egyensúlyozni csak szórakoztató, minden más komponens erősen vitatható értéket képvisel. Vitázhatunk az RKC edzés szórakoztató mivoltán – amúgy tud az lenni – de hasznos és biztonságos.

Miért írtam le mindezt? Mert mielőtt belevágnál egy diétába, belevetnéd magad egy edzésmódszerbe vagy beleszeretnél egy eszközbe, nem árt ha megméreted ezeket a fenti alapelvek mentén. Egy csomó időt spórolsz meg magadnak.

 

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook