Szabályok

Szabályok

A kezdőnek meg tanulnia a szabályokat. A középhaladónak a szabályok alkalmazását. A haladónak pedig azt, hogyan szegje meg a szabályokat – Kenneth Jay.

Egy mondatban összefoglalva – jogászok figyelem – ahhoz, hogy megszeghesd a szabályokat, ismerned kell azokat.

A gond az, hogy az edzést végzők nagyobbik része általában a szabályok megszegésével kezdi az edzést. Mert a szabályok megszegése teszi lehetővé a több ismétlést, nagyobb súlyt. És mint tudjuk, mindkettő az elért szintet reprezentálja. Ha most kétkedve ingatod a fejed, egyetértek. Nem reprezentálja.

Vegyük például a felhúzást. Egy kezdő esetén pontosan tudjuk, hogy mire kell figyelni. Az anatómia eltéréseket figyelembevéve vannak alapok, és most felsorolás a teljesség igénye nélkül: vállszélességnél nagyobb terpesz, lábfejek kifelé néznek, hát egyenes, nyak természetes. Ez az, amit kezdőnek eleinte meg kell tanulnia. És ha megnézel egy birkózó által végzett kiemelést vagy egy erősember által végzett kőgolyó emelést, olyan gömbölyű hátat látsz, hogy elámulsz. És erre a kezdő azonnal azt mondja, helytelen, hiszen az edzőm az egyenes hátat ismételgeti vallásos áhítattal.

A birkózó esetén haladóról beszélünk, akinek a sportági mozgásához a hozzátartozik, hogy hihetetlenül komplex pozíciókból végez emelést – dobást akár – és az, hogy a háta nem egyenes, része a technikának. Vajon tud-e egyenes háttal szabályos deadliftet végezni? Fogadhatsz rá, hogy igen. A szabály teljes ismerete teszi lehetővé azt, hogy az megszeghető legyen.

Fontos tehát, hogy az alapokkal legyél tisztában. Ahogy Pavel mondja: az elitet az átlagtól az különbözteti meg, hogy az elitbe tartozók jobbak az alapokban.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook