Fitparádé program terv – október 16 és 17

Fitparádé program terv – október 16 és 17

Az idei programban kiemelten leszünk jelen, 16 négyzetméteres helyet kaptunk, és ott lesz az RKC stand és a versenyek területe is.

Ez a tervezet:

Első nap:

Snatch – szakítás – verseny

A verseny célja:

Az 5 perces snatch teszt célja, az adott időn belüli maximális szabályos kettlebell szakítás végrehajtása. Erő, erőállóképesség, kardióvaszkuláris felkészültség, kitartás.

Résztvevők:

A verseny nyílt, egyéni, bárki részt vehet, nem és életkor szerint a következő kategóriákban:

Férfi, Női.

Kettlebell szakítás (maximális ismétlésszám 5:00 perc alatt)

Férfi kategóriában 24kg, Női kategóriában 16kg súlyú kettlebellt használnak a versenyzők. Magnézia használata megengedett.

A versenyző egy kézzel a lábai között hátralendíti a kettlebellt, majd egyetlen folyamatos mozdulattal a feje fölé rántja és nyújtott karral megtartja. Az ismétlés akkor érvényes, ha a versenyző lába és karja teljesen nyújtott, mozdulatlan. Innen, anélkül, hogy a súly a vállát vagy mellkasát érintené, laza karral leejti, a lábai között hátralendíti, és újabb ismétlést végez. A versenyző semmilyen segítséget nem nyújthat magának a másik kezével: nem érvényes az ismétlés, ha azzal (vagy bármely más testrészével) akár a kettlebellt, a talajt, akár a dolgozó karját, a lábát vagy testét megérinti.

A versenyzőnek 5:00 perc áll rendelkezésére, hogy a lehető legtöbb ismétlést elvégezze. A bíró méri az időt, számolja a szabályos ismétléseket. Az 5:00 perc során a versenyző tetszése szerinti kézzel végezheti a szakításokat, bármikor és korlátlan számban kezet cserélhet, a súlyt leteheti, pihenhet, majd folytathatja. A kísérlet akkor végződik, ha a versenyző feladja, vagy az 5:00 perc lejár.

Megjegyzés: RKC instruktorok versenyen kívül indulhatnak.

Díjazás: tervezés alatt.

Második nap – Monster challenge

A verseny célja az abszolút erő felmérése, több dimenzióban, katonai nyomás, taktikai húzódzkodás és egylábas guggolás bemutatásával.

Katonai nyomás

1 darab katonai nyomás bemutatása, Kettlebellel.

  • Az eszköz szabályos felvétele, rögzítés pozícióba. A kettlebell foganytyúja áll alatti pozícióba kerül, ahonnan kinyomásra kerül.
  • Egy pillanatnyi pihenő után az eszköz fej fölé történő nyomása, merev térdekkel, rugózás vagy lökés illetve a másik kéz segítsége nélkül.
  • Befejezéskor a munkát végző kar könyökben lockolt.
  • A test minimális dőlése engedélyezett csak, a bent press és side press technikák nem engedélyezettek. A súly visszaengedése szabályosan történik, rögzítésbe majd földre rakással, a bíró pozitív vagy negatív jelzése után.

Taktikai húzódzkodás

Egy darab húzódzkodás bemutatása, kettlebellel és húzódzkodó öv segítségével.

  • A húzódzkodás előtt a súlyt a girjevik a övön segítséggel rögzítheti, vagy a súly füleibe belépve azokról húzódzkodhat.
  • A girjevik fellép a dobogóra, megfogja a húzódkodó felületet. A kézhát a fogáskor a versenyző felé mutat.
  • A dobogót a girjevik jelzésére a segítő kirántja, ekkor indulhat a húzódzkodás.
  • Lendület semmilyen módon nem vehető, az áll a rúd szintját átlépi, lehetőeg a nyak vagy mell érinti a rúdat. A test visszaengedése szabályosan történik, rögzítésbe majd földre rakással, a bíró pozitív vagy negatív jelzése után.

Egylábas guggolás

Egylábbas guggolás bemutása, miközben a girjevik a súlyt a mellkas előtt fogja.

  • Girjevik a súlyt két kézbe veszi, és a mellkas előtt a fülnél fogva rögzíti.
  • Az egyik lábat előre emeli a földtől, a másikkal egylábas guggolást hajt végre.
  • A combcsont az alsó ponton vízszintes alá megy.
  • A súly és a felsőtest szinkronban mozog felfelé és lefelé is.
  • Befejezéskor a girjevik legalább 2 mp hosszig szilárdan áll egy lábon. A súly visszaengedése szabályosan történik, földre rakással, a bíró pozitív vagy negatív jelzése után.

Súly – nők

Nők esetén a súly megegyezik a saját testúly harmadával vagy az ahhoz legközelebb lévő súly használatos.

Súly – férfiak

Férfiak esetén a súly megegyezik a saját testúly felével vagy az ahhoz legközelebb lévő súly használatos.

Megjegyzés: RKC instruktorok versenyen kívül indulhatnak.

Díjazás – tervezés alatt.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook