HIDEGZUHANY? MIÉRT IS NE?

HIDEGZUHANY? MIÉRT IS NE?

Lassan átveszi az ősz az uralmat az időjárás felett, és sokan majd tél közepén eszmélnek rá, el kellett volna kezdeni a rendszeres hidegzuhanyt, mert az olyan trendi. A helyzet az, hogy a hidegzuhanyra is fel kell készülni, hogy azért mégse érjen minket hidegzuhanyként. Ígérem több rossz poén már nem lesz, és valóban a lényegre fogok koncentrálni. Kezdjük előbb a miértek megválaszolásával.

Erõsíti az immunrendszert

Egy angliai Trombózis Kutató Intézet 1993-ban végzett vizsgálata szerint a napi hidegvizes fürdő esetén a vírus elleni fehérvérsejtek számának növekedését figyelték meg. A kutatók úgy vélik, hogy a megnövekedett anyagcsere-sebesség, aktiválja az immunrendszert, és válaszul több fehérvérsejtet hoz létre.

Javítja a keringést

A jó vérkeringés létfontosságú a szív- és érrendszeri egészségi állapot szempontjából. Az egészséges vérkeringés felgyorsítja a regenerációs időt Az edzés során és után. A meleg és a hidegvíz váltakozása könnyű módja a vérkeringésének javításához. A hideg víz miatt a vér átjut a szervekbe, hogy melegen tartsa őket. A meleg víz megfordítja a hatást, mivel a vér a bőr felületén mozog.

Egyéb előnyök

Van benne valami epic. valami hősies. A napot azzal kezdeni, hogy legyőzted önmagad. Van, aki a bőr feszességét emeli ki, mint előnyt. Mások a növekvő tesztoszteronnal érvelnek. Legyen…

Hogyan kezdjem el?

Az első hét – A felkészülés. Normál forróvizes zuhany után 30 mp hidegzuhany. Ha nem érzed magad erre készen, akár zárd le a újabb forróvizes zuhannyal.

A második hét – Kezdd 30 mp hidegzuhannyal. Na ez kemény lesz! Majd normál melegzuhany. Ismét 30 mp hidegzuhany. Ismét meleg – nincs időkorlát – és fejezd be végül 30 mp hidegzuhannyal.

A harmadik hét – 1 perc hidegzuhany. Normál melegzuhany. Ismét 1 perc hidegzuhany. Igazából itt meg is ragadhatsz heteken át, ez már éppen elég nagy kihívás a többségnek.

Mi a minimum?

A minumum – és erre nemrég jött ki egy holland kutatás – 30 mp hidegzuhany a melegzuhany végén, ami drámaian csökkentette a betegség miatti hiányzások számát a kontrollcsoportban. Vagyis ha egész évben a az első hétnek megfelelő kihívást követed csak, már sokat tettél magadért.

Mikor?

Nos, alapvetően a hidegzuhany a szimpatikus rendszert aktivizálja, vagyis sok értelme nincs lefekvés előtt alkalmazni, mert éjjel sokáig fogod a bárányokat számolni, garantálom.

Kinek?

Miközben Wim Hof légzőgyakorlatait csak pár hétig csináltam – bevallom nekem a Buteyko sokkal hatékonyabbnak bizonyult – de megértem, ha valaki a Wim Hof rendszert teljes egészében alkalmazza, légzéssel, edzéssel és hidegzuhannyal kombinálva. Kevesen tudják, hogy a hidegterápiával kapcsolatosan a Buteyko rendszerben is vannak alapelvek, én nem javaslom 20-as CP alatt a hidegzuhany terápiát, de ugye szabadság van, elvtársak, mindenki azt csinál, amit akar.

Kinek nem ajánlott?

Szívbetegség.
Magas vérnyomás.
Lázas betegeknek.

És úgy általában tehát józan paraszti ész.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook