.single-post article.post { margin-bottom: 25px!important; }

HIDEGZUHANY? MIÉRT IS NE?

HIDEGZUHANY? MIÉRT IS NE?

HIDEGZUHANY? MIÉRT IS NE?

Lassan átveszi az ősz az uralmat az időjárás felett, és sokan majd tél közepén eszmélnek rá, el kellett volna kezdeni a rendszeres hidegzuhanyt, mert az olyan trendi. A helyzet az, hogy a hidegzuhanyra is fel kell készülni, hogy azért mégse érjen minket hidegzuhanyként. Ígérem több rossz poén már nem lesz, és valóban a lényegre fogok koncentrálni. Kezdjük előbb a miértek megválaszolásával.

Erõsíti az immunrendszert

Egy angliai Trombózis Kutató Intézet 1993-ban végzett vizsgálata szerint a napi hidegvizes fürdő esetén a vírus elleni fehérvérsejtek számának növekedését figyelték meg. A kutatók úgy vélik, hogy a megnövekedett anyagcsere-sebesség, aktiválja az immunrendszert, és válaszul több fehérvérsejtet hoz létre.

Javítja a keringést

A jó vérkeringés létfontosságú a szív- és érrendszeri egészségi állapot szempontjából. Az egészséges vérkeringés felgyorsítja a regenerációs időt Az edzés során és után. A meleg és a hidegvíz váltakozása könnyű módja a vérkeringésének javításához. A hideg víz miatt a vér átjut a szervekbe, hogy melegen tartsa őket. A meleg víz megfordítja a hatást, mivel a vér a bőr felületén mozog.

Egyéb előnyök

Van benne valami epic. valami hősies. A napot azzal kezdeni, hogy legyőzted önmagad. Van, aki a bőr feszességét emeli ki, mint előnyt. Mások a növekvő tesztoszteronnal érvelnek. Legyen…

Hogyan kezdjem el?

Az első hét – A felkészülés. Normál forróvizes zuhany után 30 mp hidegzuhany. Ha nem érzed magad erre készen, akár zárd le a újabb forróvizes zuhannyal.

A második hét – Kezdd 30 mp hidegzuhannyal. Na ez kemény lesz! Majd normál melegzuhany. Ismét 30 mp hidegzuhany. Ismét meleg – nincs időkorlát – és fejezd be végül 30 mp hidegzuhannyal.

A harmadik hét – 1 perc hidegzuhany. Normál melegzuhany. Ismét 1 perc hidegzuhany. Igazából itt meg is ragadhatsz heteken át, ez már éppen elég nagy kihívás a többségnek.

Mi a minimum?

A minumum – és erre nemrég jött ki egy holland kutatás – 30 mp hidegzuhany a melegzuhany végén, ami drámaian csökkentette a betegség miatti hiányzások számát a kontrollcsoportban. Vagyis ha egész évben a az első hétnek megfelelő kihívást követed csak, már sokat tettél magadért.

Mikor?

Nos, alapvetően a hidegzuhany a szimpatikus rendszert aktivizálja, vagyis sok értelme nincs lefekvés előtt alkalmazni, mert éjjel sokáig fogod a bárányokat számolni, garantálom.

Kinek?

Miközben Wim Hof légzőgyakorlatait csak pár hétig csináltam – bevallom nekem a Buteyko sokkal hatékonyabbnak bizonyult – de megértem, ha valaki a Wim Hof rendszert teljes egészében alkalmazza, légzéssel, edzéssel és hidegzuhannyal kombinálva. Kevesen tudják, hogy a hidegterápiával kapcsolatosan a Buteyko rendszerben is vannak alapelvek, én nem javaslom 20-as CP alatt a hidegzuhany terápiát, de ugye szabadság van, elvtársak, mindenki azt csinál, amit akar.

Kinek nem ajánlott?

Szívbetegség.
Magas vérnyomás.
Lázas betegeknek.

És úgy általában tehát józan paraszti ész.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Facebook