Magas – alacsony

Magas – alacsony

A magas és alacsony koncepció az edzés világában, és ebben a kifejezetten rövid cikkben pár példát szeretnék hozni erre.

Volumen és intenzitás

Az erő és állóképessége edzésben a volumen és intenzitás mást jelent, de jellemzően egyben egyetértenek. A két tényező egymás ellenében dolgozik. A magas intenzitás alacsony volument követel meg, míg a magas volumen alacsonyabb intenzitást. Az orosz iskola erről egy kicsit máshogy gondolkodik, mert szerintük élni kell az alacsony-alacsony kombináció regenerációs előnyével, és a magas-magas kombináció extra stresszt okozó hatásaival is.

Magaslati edzés

A magaslati edzést sokan úgy képzelik el, hogy a versenyzőt felzavarjuk a hegyre, és onnan egy szuperhős jön le. A helyzet az, hogy itt is érdemes elválasztani a magaslati edzést és a magaslaton lakást. Az egyik bevett kombináció a tengerszinten történő edzés – magaslaton lakás a felkészülés idejére. Természetesen létezik a magas-magas koncepció, de az amerikai csapat jellemzően a tengerszinten történő edzés – magaslaton lakást használja, a protokollt még az a James Gundersen tervezte meg, akitől én is tanultam erről a módszerről. ( Jim akkoriban a Kaatsu vezető orvosa volt.)

Szénhidrát

A magas és alacsony bevitel egyes sportokban kifejezetten előnyös lehet. A zsír adaptált állóképességi sportoló a diéta jellegénél fogva alacsony szénhidrát bevitellel végzi az edzéseit, de a verseny előtt megkezdjük a ch raktárak feltöltését, majd a versenynapon folyamatosan kapja a minőségi ch utánpótlást. A mások koncepció a glikolitikus sportok esetén megoldás. A zsír adaptált versenyző csak a erőteljes glikolitikus tevékenységek előtt kapnak gyors szénhidrátot, amelyet az edzés során teljes egészében el is égetnek. Ennek hatására az edzés után már ismét ketogén zónában lesznek.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook